söndag 1 februari 2009

Är det ett får?

...var det någon som undrade? Nej, det är en pudel i naturlig storlek som jag gjorde för ett år sedan ungefär. Den gjordes av blommorna från matricaria (som är en släkting till kamomill) och tät, tät brudslöja. Ibland får man ganska ovanliga förfrågningar om att göra den ena konstiga grejen efter den andra. "Att göra en pudel" var en utmaning och resultatet ser ni här:
(andra saker jag har gjort: en fiskmås, en lever (ja jag skämtar inte), en hammarbylogga, en rugbyboll mm. Men inget slår pudeln!)

5 kommentarer:

  1. Hej och välkommen som floristbloggare. Kul att vi blir fler och du har en fin början. Kommer att titta in fler gånger, hoppas du håller ut, mycket jobb.

    SvaraRadera
  2. Så otroligt snyggt gjort! Imponerande!!!

    SvaraRadera
  3. OMG! Vilket jobb! Ska bli kul att läsa din blogg. Jag har precis börja jag själv =) kram

    SvaraRadera
  4. ja, den tog några timmar att göra, men det var så roligt, en riktig utmaning, och sånt gillar jag!

    SvaraRadera
  5. Hej Emmson!!!
    Så fint så, ska bli roligt att följa din resa!!!

    SvaraRadera