tisdag 3 februari 2009

En vacker sensommardag...

...gifte sig Jonas & Malin. Det blev en oförglömlig dag. Vigseln hölls på isbrytaren St Erik som ligger vid Djurgården. Det var otroligt vackert att sitta och titta ut över hela Stockholms inlopp med småbåtar som puttrade förbi under vigseln. Fartyget var dekorerat med ekgirlang och solrosor längs relingen och tunna organzaband som vajade fint i vinden.





Solrosor och lime var genomgående temat och brudbuketten bestod av solros, vallmokapslar, björnbär, fresia, grön hypericum, daggkåpa och en limefrukt. Några gula midolinopinnar ramade in buketten fint.


Malins hår var verkligen jättefint, med fresia och texasgräs inflätat.






I festlokalen på Långholmen dekorerades långborden med massa citroner och limefrukter som var sammanbundna med midolinopinnar. Servettringarna var gjorda av ihopknutna texasgräs. Färgmatchningen var total! Lokalen var rätt mörk så de glada färgerna piggade verkligen upp!












3 kommentarer:

  1. Åh när jag ser bilderna vi man verkligen ha sommar igen! Handelsträdgården ligger i småland på gränden till blekinge mitt ute i ingenstans, Konga heter byn som den ligger i. Jag driver den inte utan är anställd. Fördelen med htrg är att man lär sig mycket om en massa växter och odling, plus att vi har skog precis bakom växthusen, nackdelen är dock att medelåldern på kunderna är 60 + :D dvs. att vi bara har 1-2 bröllop per år = Tråkigt

    Hur länge har du varit jobbat som florist? Måste vara härligt att jobba i en storstad, få lite fler utmaningar och så, eller? kram

    SvaraRadera
  2. Frilansa måste vara underbart! Det är ett mål för mig i framtiden iaf. Måste vart nyttigt att ha provat på London. Jag träffade en tjej när jag gjorde praktik i Västerås som hade jobbat där, hon sa att det var minsan ingen som kom in och beställde en solitärbukett utan det var bara stora pampiga saker.

    Det är rätt Konga som du tror du åker förbi förresten och har du vägarna förbi så är du välkommen :) det är ganska nedgånget (som de flesta handelsträdgårdar kan jag tänka mig) men det har sin charm. Vi har vintertid minst 200 sorters krukväxter och på sommaren...ja ännu fler. Just nu har vi även egenodlade tulpaner som man kan (om man vill ) få plocka själv, Färskare kan det inte bli :) ha en bra dag!

    SvaraRadera
  3. Jag blev helt kär i solrosbuketten!
    Vad duktig du är! Vet att du sa att du jobbat som florist men hallå.. WOW!
    Solrosor är mina absoluta favoriter och det är första gången jag snubblat över en brudbukett.
    Får en ju att börja tänka.. ;)
    Puss på dig sötnöt!

    SvaraRadera